Sligro ziet winst groeien maar zet EMTÉ-supermarkten toch in de etalage

Foto: Sligro Food Group

Vandaag maakte Sligro Food Group haar jaarcijfers over 2017 bekend. De nettowinst over het boekjaar bedroeg € 81 miljoen. Dat is een toename van 9,9% ten opzichte van 2016. De omzet over 2017 bedroeg € 2.970 miljoen, een toename van 5,6%. Zonder het effect van overnames, bedroeg de autonome groei 2,1%.

“In 2017 stond ‘Dóórbouwen aan de toekomst’ als thema centraal. Met de start van een langdurige strategische samenwerking met HEINEKEN, de acquisitie van ISPC, de start van de bouw van Sligro-ISPC in Antwerpen en de voorbereidingen op de nieuwe internationale organisatiestructuur, ons aansturingsmodel en de vervanging van ons complete IT landschap, kijken we tevreden terug op de invulling die we daar aan hebben gegeven”, aldus directievoorzitter Koen Slippens.

EMTÉ

Bij Foodretail bleven we achter bij de marktontwikkeling, waardoor we ons marktaandeel zagen teruglopen naar 2,5%. In het tweede kwartaal van 2017 hebben wij de EMTÉ formule geëvalueerd en ons gebogen over onze toekomst in Foodretail. In de tweede jaarhelft hebben we breed in de markt onderzocht welke strategische alternatieven de meeste waarde creëren. Op basis van de bevindingen is besloten een formeel proces te starten gericht op het tot stand brengen van een partnership of verkoop. Wij verwachten dat dat proces in de loop van 2018 tot een transactie zal leiden.

Sligro in trek op Damrak

Het aandeel Sligro was op Beursplein 5 in trek. In de MidKap ging Sligro vanochtend aan kop met een plus van 2 procent.

 

 

 

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen