Sligro ziet omzet stijgen in eerste kwartaal 2018

Foto: Sligro Food Group

Sligro Food Group N.V. realiseerde over het eerste kwartaal (13 weken) van 2018 een omzet van € 722 miljoen, een toename van € 53 miljoen of 7,9% ten opzichte van de omzet van € 669 miljoen in 2017. Exclusief het effect van overnames nam de omzet af met 0,7%.

Dit jaar valt de goede omzetweek voorafgaand aan Pasen in het eerste kwartaal en de minder goede omzetweek van Pasen zelf in het tweede kwartaal. Vorig jaar vielen deze beide omzetweken in het tweede kwartaal. De omzet in het eerste kwartaal werd hierdoor met ruim 1% positief beïnvloed.

De totale omzet in het eerste kwartaal kan als volgt worden verdeeld:

Sligro

Foodservice

De omzet van Foodservice nam in het eerste kwartaal met € 59 miljoen of 12,7% toe ten opzichte van vorig jaar. Exclusief het effect van overnames nam de omzet met 0,3% toe. Zoals reeds eerder aangekondigd, wordt de omzetontwikkeling in 2018 door een aantal bijzondere effecten beïnvloed.
Hierna volgt een uitsplitsing van de omzetontwikkeling:

Sligro

De daling van volumes aan exportpartijen gaat in een hoger tempo dan was verwacht. Bij deze ontwikkeling zal de afname van deze volumes op jaarbasis ruim het dubbele zijn van de eerder afgegeven inschatting.

Foodretail

De omzet van Foodretail nam in het eerste kwartaal met 3,1% af. De identieke consumentenomzet van de EMTÉ supermarkten nam in het eerste kwartaal af met 1,7%.

De eerste jaarhelft staat in belangrijke mate in het teken van de Heineken integratie en het afronden van de verkooptransactie van onze retail activiteiten. Wij onthouden ons van een concrete voorspelling van de halfjaarresultaten. De halfjaarcijfers zullen op 19 juli worden gepubliceerd.

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen