Hutten winnaar in segment At Work in GfK Formule Rapport Out of Home 2018

Foto: hutten.eu

Voor de vierde keer heeft Hutten gewonnen in de categorie ‘At Work’ van het GfK Out of Home Formule Rapport. In het jaarlijkse landelijke consumentenonderzoek door onderzoeksbureau GfK hebben dit jaar ruim 8.000 gasten aangegeven wat zij belangrijk vinden en hoe foodformules op meer dan dertig aspecten scoren.

Huttens Business Unit Manager Guido van der Krabben, eindverantwoordelijk voor Business Catering & Horeca: “De bovengemiddelde waardering door de gasten maakt me trots op deze titel. Maar ik ben vooral trots op onze samenwerkers die elke dag bezig zijn om bij onze locaties van betekenis te zijn voor de gast en opdrachtgever”.

Nadat vijf jaar geleden in 2014 de categorie ‘At Work’ werd toegevoegd aan de Formule Awards wist Hutten de eerste prijs drie jaar op rij in de wacht te slepen. In 2017 werd de opzet van het onderzoek door GfK aangepast naar de zogenaamde 7 G’s van het FSIN: Gemak, Gastvrij, Goedkoop, Genieten, Gezond, Goed geweten en Goed verhaal. In dat jaar eindigde Hutten net op een tweede plek, na ISS Catering. Dit jaar stijgt Hutten dus weer naar de eerste plaats. Binnen de normering en de verschillende segmenten wegen niet alle G’s even zwaar. Zo is in de formule At Work het belang van Genieten en Gezond het grootst.

Verdieping onderzoek

Binnen de 7 G’s is er een verdere verdieping op meer dan dertig aspecten. Binnen ‘Gezond’ scoort Hutten goed op de duidelijke communicatie over de inhoud van de producten en de hulp die we bieden om gezonde keuzes te maken. Bij ‘Genieten’ springen het frequent opnemen van nieuwe producten in het assortiment en de goede kwaliteit van het eten eruit. Ook op de elementen ‘Goed geweten’ en ‘Goed verhaal’ haalt Hutten hoge scores. Zo communiceren we duidelijk over de oorsprong van producten en is er duidelijke waardering voor onze inzet voor dierenwelzijn en een beter leven voor dieren. Binnen ‘Goed verhaal’ worden we gewaardeerd om onze ambachtelijke producten en omdat we anders zijn dan andere formules. Guido van der Krabben: “Het zijn elementen die sterk verankerd zijn in de visie van Hutten om maximaal van betekenis te zijn voor haar opdrachtgevers, hun medewerkers en gasten en voor de samenleving. We denken altijd vanuit de relatie als partner, zeker niet die van leverancier. Vanuit die betrokkenheid hebben we oprechte aandacht voor de gast en willen we zijn verwachting overtreffen zodat deze ons graag blijft bezoeken.”

Roadshow

Met gemiddeld een 6,65 staat Hutten op enige afstand van de nummer 2 Albron (6,52) en de nummer 3 Vermaat Groep (6,33) uit het segment ‘At Work’. Net als voorgaande jaren heeft onderzoeksbureau GfK het grootschalige onderzoek uitgevoerd naar de waardering door de gasten van diverse foodformules binnen vier segmenten. Het gaat in totaal om gasten van ruim zestig organisaties. Zij geven een rapportcijfer voor meer dan dertig criteria. De organisatie met het hoogste overall rapportcijfer ontvangt de bokaal en mag zich ‘Winnaar van het GfK Formule Rapport Out of Home’ binnen zijn segment noemen. Tijdens een roadshow op 3 juli heeft GfK samen met Out.of.Home Shops alle winnaars bezocht om de bokaal uit te reiken.

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen