Jumbo verbindt zich als sponsor aan Nederlandse Grand Prix Formule 1

Foto: jumbo.com

In mei 2020 zal na 35 jaar de Nederlandse Formule 1, onder de naam Heineken Dutch Grand Prix, weer op de internationale racekalender staan. Eén van de bedrijven die bij de financiering van dit evenement betrokken is, is Jumbo Supermarkten uit Veghel.

Chase Carey, de grote baas van Formula One Management (FOM), maakte in de paddock van het circuit in de duinen de overeenkomst met de promotors van Dutch Grand Prix bekend. Het contract geldt voor drie jaar.

Biermerk Heineken is titelsponsor, voormalig Formule 1-coureur Jan Lammers is benoemd tot sportief directeur.

De zekere deelname van Red Bull-coureur Max Verstappen staat garant voor een massale opkomst, is de verwachting van de organisatoren. De Grand Prix zal plaatsvinden in een festivalachtige setting, met activiteiten voor het hele gezin. Verschillende Nederlandse topartiesten hebben al toegezegd te willen optreden tijdens het evenement.

Sponsors

Voor de terugkeer van de koningsklasse van de autosport naar Zandvoort is 30 tot 40 miljoen euro nodig. De overeenkomst is na lang onderhandelen tot stand gekomen dankzij financiële inbreng van een aantal Nederlandse bedrijven zoals Pon, VolkerWessels, Jumbo, CM.com, Talpa Network en Heineken.

De organisatie wil dat de Dutch Grand Prix de duurzaamste ter wereld wordt, onder meer door optimaal gebruik te maken van het openbaar vervoer en de komst per fiets te stimuleren.

Sportief directeur Lammers moest de afgelopen weken de kaken op elkaar houden, maar kon nu volmondig zijn blijdschap uiten: “Circuit Zandvoort en haar legendarische Tarzanbocht is wereldwijd bekend. De Formule 1 en de coureurs roemen het ‘old school’ circuit dat vanwege het spannende duinenkarakter iedere rijdersfout direct afstraft.”

Het circuit wordt de komende maanden op een paar punten aangepast, zodat het voldoet aan de hedendaagse racestandaarden.

Frits van Eerd, CEO Jumbo Supermarkten

Jumbo vindt het als trotse sponsor van Max Verstappen geweldig dat er een officiële Dutch Grand Prix naar Nederland komt. De Jumbo Racedagen die we samen met Max Verstappen organiseren zijn een groot succes en ze worden erg gewaardeerd door onze klanten. We zijn blij dat wij op deze manier hebben kunnen bijdragen aan de groeiende populariteit van de autosport in Nederland. Jumbo gaat dus ook onderdeel uitmaken van de Dutch Grand Prix!”, aldus Frits van Eerd, CEO Jumbo.

Frits voegt toe: “Het is geen geheim dat ik zelf een groot liefhebber ben van de autosport, net als een steeds grotere groep Nederlanders. Al sinds zijn prille autosportcarrière werken we samen met Max Verstappen en we hebben hem zien groeien van kart-talent tot het grote Formule 1-talent dat hij nu is. Met Max Verstappen en de Jumbo Racedagen leeft de autosport als nooit tevoren in Nederland en zijn jong en oud weer in de ban van de Formule 1. We vinden het dan ook geweldig dat we de Jumbo Racedagen vanaf volgend jaar kunnen integreren in het grootste autosportevent ter wereld.”

Jumbo-racedagen-2000

 

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen