Jumbo Supermarkten waarschuwt voor nepacties

Foto: jumbo.com

Via social media, e-mail, SMS en WhatsApp zijn er (win)acties in de omloop die niet afkomstig zijn van Jumbo. Al kan het soms lijken dat ze wel door Jumbo verzonden zijn. In de berichten worden vaak Jumbo waardebonnen ter waarde van €100, €250, €500, €1000 of gratis krasloten aangeboden.

Trap hier niet in, het gaat om oplichterij!

Wat is het doel van deze acties?

  • Het verzamelen van persoonlijke gegevens
  • Het infecteren van je computer
  • Het volledig blokkeren van je computer: pas na betalen van een geldbedrag wordt deze weer vrijgegeven
  • Of het strikken voor een duur SMS abonnement wanneer je je 06-nummer invult

Waar kun je op letten?

  • Winacties van Jumbo op Facebook zijn altijd gekoppeld aan de Jumbo Facebookpagina www.facebook.com/jumbosupermarkten of worden rechtstreeks doorgelinkt naar een webpagina van jumbo.com.
  • De website van Jumbo is te herkennen aan de url, deze begint altijd met www.jumbo.com of met hallo.jumbo.com, dus bijvoorbeeld www.jumbo.com/aanbiedingen of hallo.jumbo.com/klantenservice
  • Als je in de mail met de muis over de link gaat kijk dan goed naar de webpagina waar naar verwezen wordt. Bij Jumbo is dit: service.jumbo.com. Klik nooit zomaar op een link in de mail, WhatsApp of sms
  • Voor het Jumbo Klantenpanel werkt Jumbo samen met onderzoeksbureau MWM2/Crowdtech. De linkjes van de onderzoeken moeten altijd jumboklantenpanel.nl, .mwm2.nl of .crowtech.com bevatten.
  • Jumbo gebruikt geen WhatsApp of sms voor winacties
  • Nepacties bevatten vaak schrijf-, of stijlfouten.

Ontvang je een nepactie? Verwijder deze dan direct en ga niet in op de aanbiedingen.

Wat je kunt doen

  • Heb je een e-mail ontvangen die je niet vertrouwt? Meld dit dan via de algemene fraudehelpdesk. Meer informatie vind je op fraudehelpdesk.nl
  • Op de website van de Rijksoverheid vind je meer informatie over Phishing en het melden van cybercrime.
  • Heb je een bericht ontvangen dat niet afkomstig is van Jumbo, maar waarin Jumbo wel als afzender wordt genoemd? Dan kun je dit melden via de Klantenservice. Geef hierbij aan wie de afzender van de mail is en wat de inhoud van het bericht is. Dan kunnen wij de afzender hierop aanspreken en andere klanten goed informeren.

Jumbo

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen