Veghelse sponsor ziet Max Verstappen wereldkampioen worden in Abu Dhabi

Foto: Screenshot

Zondag 12 december gaat de geschiedenisboeken in als de dag dat Max Verstappen in Abu Dhabi, in de allerlaatste race van het seizoen, wereldkampioen werd in de Formule 1. Een kampioenschap wat mede behaald werd dankzij een Veghelse sponsor, Frits van Eerd van Jumbo Supermarkten.

In de tijd dat Max zijn eerste resultaten boekte in de kart en het vermoeden bestond dat het kleine manneke uit Limburg over een uitzonderlijk talent beschikte, was de interesse van autosportliefhebber Frits van Eerd gewekt.

Jaren geleden, op een zaterdagochtend, kwam Jos Verstappen, samen met zijn zoon Max en zijn manager, bij Frits om te vragen of Jumbo iets voor hen kon betekenen inzake sponsoring van Max. Frits zag het zeker zitten in de carrière van kleine Max en wilde met zijn onderneming Jumbo, het racetalent wel sponsoren. Niet direct om vanuit dat oogpunt een hogere omzet te realiseren maar wel omdat zijn zakelijke gedachte, elke dag willen winnen, aansloot bij dat van Max. Winnen is waar Jumbo ook voor staat en zelfs in het DNA van de Veghelse supermarktketen zit. Strijdvaardigheid en het benutten van kansen is iets wat Frits nastreeft en dat zit natuurlijk ook in het DNA van Max Verstappen. ”

Die parallellen tussen zakendoen en sport moet je symboliseren

Zondag was Van Eerd ook in Abu Dhabi om Verstappen te steunen en aan te moedigen.

Reacties

Cookieinstellingen