Join Us en M&M’s slaan handen ineen

Foto:

Stichting Join Us en chocolademerk M&M’S® kondigden vorige week een meerjarige samenwerking aan. De komende drie jaar zullen de twee samen optrekken om eenzaamheid bij jongeren aan te kaarten en aan te pakken.

Wat heeft een iconisch chocolademerk te maken met een stichting die zich richt op het verminderen van eenzaamheid onder jongeren? ‘Nou… alles eigenlijk’ antwoordt Jolanda van Gerwe, directeur van Join Us. “Met het bereik dat M&M’s heeft kunnen we eenzaamheid nog beter bespreekbaar maken en meer jongeren helpen. Dat is nodig, want in Nederland voelen zo’n 500.000 jongeren en jongvolwassenen zich sterk eenzaam.”

M&M’s dragen bij aan gezelligheid

M&M’S is een wereldwijd bekend chocolademerk en kom je ook in Nederland overal tegen. Zo is een filmavondje thuis of in de bioscoop voor veel mensen niet compleet zonder de felgekleurde chocolaatjes. Jolanda: “M&M’S® draagt bij aan gezelligheid en contact met elkaar. De humor die het merk heeft, kan het ook makkelijker maken om zo’n serieus onderwerp als eenzaamheid bespreekbaar te maken”.

Vriendschap is niet voor iedereen vanzelfsprekend

Jack Tabbers, general manager van Mars Nederland zegt over de samenwerking het volgende: “Vriendschap, samen lachen en mooie ervaringen delen, daar hebben we allemaal behoefte aan. Dat is niet voor iedereen vanzelfsprekend. M&M’S® streeft naar een inclusieve wereld waarin iedereen zich thuis voelt. M&M’S® zijn een lekkernij om samen te delen en van te genieten. De samenwerking met Join Us past daar erg goed bij”.

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen